Integritetspolicy.

1. Hantering av personuppgifter

Sealwell vill att du som kund skall känna dig trygg med vår hantering av dina personuppgifter. För oss är det viktigt att skydda din personliga integritet vilket innebär att du skall förstå att vi behandlar och skyddar din personliga information på ett ansvarsfullt och korrekt sätt. Vår integritetspolicy ger övergripande information om hur vi behandlar dina personuppgifter och hur du kan tillvarata dina rättigheter. Här finns också information hur du kan agera om du inte är nöjd med vår behandling av dina personuppgifter.

Då det är ett arbete som sker kontinuerligt sker uppdateringar av integritetspolicyn, och den senaste versionen hittar du alltid på vår hemsida. Du kan när som helst kontakta oss om du har några frågor

2. Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk identifierbar person, t ex namn, adress, e-postadress, IP-adress eller annan identifikationsdata.

3. Ansvarig för personuppgifter

Sealwell AB, Box 154, 261 22 Landskrona, info@sealwell.se  

4. Hur samlar vi in dina personuppgifter?

Som kund till Sealwell kan du beställa våra produkter och ta del av rådgivning. I samband med att du som kund använder våra olika tjänster behandlar vi personuppgifter om dig. Vilka personuppgifter det gäller beror på vilka tjänster du använder. De personuppgifter vi samlar in och behandlar om dig är antingen information som du själv lämnar till oss när du exempelvis ansöker om kundnummer, beställer på vår hemsida eller kontaktar vår kundservice. Dessutom samlar vi in och sparar information om hur du använder vår webbplats genom s.k. cookie

5. Vilken information samlar vi in och varför?

Enligt gällande dataskyddsförordning måste vi ha rättslig grund för att behandla dina personuppgifter. För att denna behandling skall vara giltig krävs därför att den antingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal vi har med dig eller till följd av ett lagstadgat krav, en s.k. rättslig förpliktelse. Vår behandling av dina personuppgifter kan också ske efter en intresseavvägning eller samtycke till vår behandling av dina personuppgifter.

5.1 När du köper våra produkter

Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna administrera köp, betalning och leverans av de produkter du köper av oss via vår hemsida, e-shop, e-post, telefon eller fysiskt möte. Vi behandlar även dina uppgifter i samband med reklamation av produkt eller när vi avhjälper ett fel.

Den rättsliga grunden för denna behandling är fullgörande av avtal, vilket betyder att behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla vårt köpeavtal med dig.

5.2 Kundservice, rådgivning mm

Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna hjälpa dig på bästa sätt när du kontaktar vår kundservice via hemsida, telefon, e-post, eller fysiskt möte.

Den rättsliga grunden för denna behandling sker då med stöd av en intresseavvägning.

5.3 Informationssäkerhet och utveckling av våra tjänster och verksamhetssystem

Vår ambition är att alltid skydda dina personuppgifter på ett bra och tryggt sätt. Det innebär bland annat att endast behörig personal hos oss har rätt att ta del av dina personuppgifter och att vi inte lämnar ut information om dig till någon annan, förutsatt att vi inte enligt lag är skyldiga att göra så.

Behandling av dina personuppgifter kan uppstå för att lösa incidenter i våra IT-system. Den rättsliga grunden för behandlingen av dina uppgifter sker då med stöd av en intresseavvägning.

5.4 Sociala medier, digitala kanaler, och marknadsföring

Vi behandlar dina personuppgifter för att analysera kundbeteenden i syfte att ge dig som kund relevant marknadsföring i sociala medier. Vi behandlar även dina uppgifter när du i sociala medier deltar i undersökningar, event mm som vi anordnar. Behandlingen av dina personuppgifter sker med stöd av en intresseavvägning.

  1. Hur länge sparar vi dina personuppgifter

Sealwell sparar dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att uppfylla de ändamål för vilka de samlades in. Detta kan t ex vara för att uppfylla det avtal vi ingått med dig eller så länge vi enligt lag är skyldiga att spara dina uppgifter.

  1. Vem delar vi dina personuppgifter med?

Personuppgifterna kan komma att lämnas ut till våra samarbetspartners på det sätt och i den omfattning som krävs för att kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig. Vi säljer inte dina personuppgifter till tredje part men vi kan komma att lämna ut dina uppgifter i olika situationer som anges nedan. När vi överför dina personuppgifter i sådana situationer vidtar vi alltid lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter.

7.1 Underleverantörer

För att kunna leverera vårt omfattande produktsortiment och olika tjänster, tex vid kundprojekt och teknisk rådgivning samarbetar vi med olika underleverantörer, som både kan vara leverantörer av systemstöd och IT samt leverantörer av produkter och relaterade tjänster. Det betyder att de kan komma att behandla dina personuppgifter. Vi ingår då ett avtal med underleverantören, ett s.k. personuppgiftsbiträdesavtal, av vilket det framgår att underleverantören endast får behandla dina personuppgifter för vår räkning och enbart i enlighet med de ändamål och instruktioner som vi anger.

7.2 Överföring av personuppgifter till tredje land

Vissa underleverantörer kan vara etablerade eller ha del av sin verksamhet utanför EU/EES, i ett s.k. tredje land. Om en sådan underleverantör behandlar dina personuppgifter vidtar vi alltid lämpliga skyddsåtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter är skyddade och att behandlingen sker enligt gällande lag.

  1. Dina rättigheter

När dina personuppgifter behandlas av oss har du ett antal rättigheter som följer av gällande dataskyddsförordning. Det betyder att du, med vissa begränsningar, har rätt till följande:

8.1 Rätt till information

Du har rätt att få information om, och begära åtkomst till, de personuppgifter vi behandlar om dig. Sådan information kan du få genom att begära en kopia av de personuppgifter som är under behandling, ett s.k. registerutdrag.

8.2 Möjlighet att rätta dina uppgifter

Om dina personuppgifter skulle visa sig felaktiga eller ofullständiga har du rätt att begära att vi rättar eller kompletterar dem.

8.3 Rätt till radering

Du har rätt att begära att dina personuppgifter raderas om t ex någon av följande förutsättningar gäller;

  • uppgifterna inte längre behövs för de ändamål som de behandlas för
  • behandlingen grundar sig enbart på ditt samtycke och du återkallar detta

8.4 Rätt till dataportabilitet

Du har i vissa situationer rätt att få ut och på annat håll använda de personuppgifter vi behandlar i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format.

8.5 Invända mot hur vi behandlar dina uppgifter

När vi behandlar dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning kan du invända mot sådan behandling och du tror att ditt intresse väger tyngre än vårt.

Du har dock alltid en möjlighet att invända mot att vi använder dina personuppgifter vid direktmarknadsföring. Om du avsäger dig direktmarknadsföring ska vi upphöra med sådan behandling.

8.6 Återkalla samtycke

Du kan när som helst återkalla de samtycken du har lämnat till oss.

8.7 Klagomål

Om du anser att vi behandlat dina personuppgifter i strid med gällande regelverk så kan du lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten. Du hittar mer information på imy.se.

Här finns vi

Besöksadress

Hjalmar Brantings väg 25

261 43  Landskrona

Post- och faktura adress

Hjalmar Brantings Väg 25

261 43 Landskrona

 

+46 (0) 10 15 19 100

info@sealwell.se

 

Följ oss

© 2024 Sealwell AB